ترک سیگار

ترک سیگار با هیپنوتیزم

ترک سیگار با هیپنوتیزم
ترک سیگار با هیپنوتیزم

ترک سیگار با هیپنوتیزم

براساس گزارش مركز مبارزه با بيماريهاى آمريكا (CDC)، مصرف نيكوتين و سيگار بزرگترين عامل قابل پيش گيرى مرگ و مير در سطح جهان است و سيگار به تنهايى مهم ترين عامل خطر بيماري هاى قلبى و عروقى است.

طبق آخرين مطالعات آمارى يك مورد از هر پنج مورد مرگ ومير در دنيا ناشى از سيگار است و جالب است كه ده درصد اين مرگ ومير در افرادى است كه اصطلاحا سيگاري هاى دست دوم ناميده مي شوند.

اينها در عمر خود سيگار مصرف نكرده اند و فقط از دود افراد سيگارى مانند افراد خانواده يا دوستان و همكاران استشمام كرده اند. علاوه از مرگ ومير،  استشمام مستقيم و غيرمستقيم نيكوتين سيگار و دخانيات ريسك فاكتور اصلى براى بيماري هايى هم چون سكته قلبى، سكته مغزى، بيماري هاى مزمن انسدادى ريه (شامل آمفيزم و برونشيت مزمن) و سرطان (به ويژه سرطان ريه، سرطان حنجره، سرطان مثانه و سرطان پانكراس) است. مصرف مزمن سيگار مى تواند منجر به بيمارى هاى عروق محيطى و پرفشارى خون شود.

سيگار كشيدن موجب فرسايش مغز مى شود و بر حافظه، يادگيرى و منطق افراد تأثير منفى دارد و سبب كاهش قابليت هاى شناختى فرد مى شود. پژوهش ها نشان مى دهند كه احتمال سيگار كشيدن در افراد با بيمارى روان پزشكى سه برابر بيشتر از افراد سالم است؛ اين موضوع نشان مى دهد كه سيگار احتمالا در ابتلا به اختلالات روانى نيز نقش دارد.

به علت اعتیادآور بودن نیکوتین، ترک سیگار باعث علائمی از جمله اضطراب، بی‌تابی؛ افسردگی و چاقی می‌شود.

ترک سیگار هیچ خطری ندارد. مهم نیست چند سال دارید یا چند سال سیگار می کشیدید، ترک سیگار در هر زمانی سلامت شما را بهبود می‌بخشد. وقتی سیگار را ترک می‌کنید، سال‌ها به زندگی خود اضافه می‌کنید، راحت‌تر نفس می‌کشید، انرژی بیشتری خواهید داشت و در پول خود صرفه‌جویی می‌کنید.

همچنین خطر ابتلا به سرطان، حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری های ریوی بعد از ترک سیگار بطور قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابد.

به ترک سیگار به جای اتفاقی که یک‌شبه می‌افتد به شکل یک فرآیند نگاه کنید. به همه‌ی مزایای ترک سیگار فکر کنید مثل:
• طولانی شدن عمر
• احساس سلامتی بیشتر (سیگار کشیدن باعث سرفه، گلودرد و کاهش سطح انرژی می‌شود.)
• ظاهر بهتر (سیگار کشیدن باعث افزایش چین و چروک صورت، زرد شدن دندان‌ها و کدر شدن پوست می‌شود.)
• بهبود حس چشایی و بویایی
• پس‌انداز کردن پولی که صرف سیگار می‌شود.

افراد سیگاری بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به دیابت هستند. اگر دیابت دارید، سیگار کشیدن کنترل بیماری شما را مشکل‌تر می‌کند. سیگار در دیابت عوارض مختلفی دارد مانند مشکلات شبکیه (بیماری چشم)، بیماری قلبی، سکته‌ی مغزی، بیماری عروقی، بیماری کلیوی، آسیب به اعصاب بدن و مشکلاتی که در پا ایجاد می‌شود.

ترک سیگار با هیپنوتیم
ترک سیگار با هیپنوتیم

هیپنوتیزم و ترک سیگار

هیپنوتیزم یکی از موثرترین روشهای درمانی برای ترک سیگار است. بسیاری از مراجعین پس از آشنایی با هیپنوتیزم علمی و تکنیکهای آن طی یک تا سه جلسه موفق به ترک سیگار شده اند. با یک جلسه میتوان تجربه ی هیپنوتیزم را نقطه ی عطفی کرد برای این تغییر مهم و با افتخار و قدرت میتوان این تجربه ی شیرین را رقم زد.

در علم هیپنوتیزم می توان روی بسیاری از مشکلات روان انسان اعمال درمانی انجام داد و ادعا میشود که برای ترک سیگار نیز می توان از هیپنوتیزم استفاده کرد. هیپنوتیزم قابلیت بالایی در افزایش پاسخگویی انسان به محیط پیرامون دارد، به همین دلیل است که از این تکنیک برای تغییر رفتارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن کمک گرفته می‌شود.

هیپنوتیزم یک درمان جایگزین برای افراد سیگاری است.

هیپنوتیزم قابلیت بالایی در افزایش پاسخگویی انسان به محیط پیرامون دارد، به همین دلیل است که از این تکنیک برای تغییر رفتارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن کمک گرفته می‌شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا