جهان های موازی

جهان های چندگانه

جهان های چندگانه
جهان های چندگانه

جهان های چندگانه

از داستان ها تا واقعیت علمی، مفهومی وجود دارد که نشان می دهد؛ علاوه بر جهان ما، جهان های دیگری وجود دارند. جهان یا جاییکه تمام انتخاب هایی که در این زندگی انجام داده اید؛ در واقعیت متفاوتی بازی می کنند و در نجوم و علم نیز مفهومی با معنی جهان چندتایی وجود دارد.

5 عالم از نظر دانشمندان که در زیر به آن می پردازیم:

  1. بیکران
  2. حباب دار
  3. دختر
  4. ریاضی
  5. موازی

عالم های بیکران

در این عالم؛ ذرات تنها از جهات و راستاهای خاصی، قابل جمع شدن و تجمیع هستند. این نظریه بیان می کند این عالم صاف است و برای همیشه ادامه دارد. این احتمال وجود بسیاری از عالم های دیگر را در خارج از این عالم فراهم میکند. (طبق بررسی های infinite universe تحت عنوان فضا-زمان)

عالم های ریاضی

ساختار ریاضی اینگونه است که می توانید آن را به روشی کاملا مستقل از ریشه انسانی توصیف کنید. همچنین می تواند مستقل از موجودیت فرد باشند و می توانند حتی بدون وجود انسان ها نیز وجود داشته و بسط پیدا کنند. ساختار ریاضی بسته به اینکه در کدام جهان زندگی میکنیم. (طبق بررسی های ماکس تکمارک  تحت عنوان ساختار ریاضیات)

عالم های دختر

در این عالم چندین جهان می توانند از تئوری و قوانین مکانیک کوانتوم (چگونگی رفتار ذرات زیر اتمی) به عنوان بخشی از تئوری عالم های دختر پیروی کنند. اگر قوانین احتمال را در نظر بگیرید متوجه میشوید که برای هر نتیجه ای که می تواند ناشی از یکی از تصمیمات شما باشد، طیف وسیعی از جهان ها وجود دارد که در هر یک از آنها یک نتیجه  از تصمیم شما می باشد.

عالم های موازی

جهان های موازی به معنای وجود تکه های کیهانی دقیقا مشابه ما، (شامل شخصی دقیقا مانند شما)، تکه ها یا جهان هایی که فقط در موقعیت یک ذره با ما متفاوت هستند، تکه ها یا جهان هایی که در موقعیت دو ذره با ما متفاوت هستند تا تکه ها یا جهان هایی که کاملا با ما متفاوت هستند. با تکرار نظریه فضا-زمان این جهان مسطح است، به طور دقیق تعداد پیکربندی های ممکن، ذرات در چندین جهان به 1010122 امکان مجزا محدود می شود.

عالم های حباب دار

با نگاه کردن به فضا-زمان به عنوان یک کل متوجه می شویم که بعضی از مناطق فضا مانند نقطه ای که در آن انفجار بزرگ رخ داده و عالم ما تشکیل شده است؛ دچار توقف تورم شده اند، این در حالی است که سایر نقاط فضا متورم و بزرگتر میشود. بنابراین اگر جهان خودمان را به عنوان حباب تصور کنیم این حباب در شبکه ای از فضاهای حباب مانند قرار گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا