جراحی با هیپنوتیزم

جراحی با هیپنوتیزم

جراحی با هیپنوتیزم

جراحی با هیپنوتیزم
جراحی با هیپنوتیزم

اثر گذاری هیپنوتیزم بر جراحی

در چند سال اخیر ثابت شده است که می‌توان سخت‌ترین عمل‌های جراحی را بدون بیهوشی و احساس درد انجام داد و آن هم از طریق روشی نسبتا اسرارآمیز به نام هیپنوتیزم! جراحی با هیپنوتیزم مدت‌هاست به‌عنوان جایگزینی برای تزریق داروهای بیهوشی و جلوگیری از عوارض آن شناخته شده است.

بیهوشی با هیپنوتیزم

پزشکان در رابطه با هیپنوتیزم اینگونه میگویند که درد از نظر مغز انسان یک ادراک است و بافت‌های عصبی هنگام درد دچار خلقیات هیجانی می‌شوند. کاری که ما در هیپنوتیزم انجام می‌دهیم تعویض حالات هیجانی با تصاویر خوشایند است. به طوری که بیمار را از محیط اتاق عمل جدا و در ذهن او تصاویر خوب تداعی می‌کند و آن تصاویر خوشایند باعث می‌شود فعل و انفعالات هورمونی ـ ‌عصبی که در مغز هنگام درد اتفاق می‌افتد، رخ نداده و در نتیجه فرد، درد را احساس نکند. در واقع نوعی فراموشی نسبت به جراحی ایجاد می‌شود.

مراحل هیپنوتیزم

اصولا هیپنوتیزم روی افرادی انجام می‌شود که از حداقل سلامت روانی برخوردارند و ذهنشان نیز خاصیت لازم را دارد،
انجام هیپنوتیزم در دو بخش عمده انجام می‌شود:
1.حواس فرد از دردی که دارد پرت و جدا میشود.
2. جذب کردن ذهن او با تصاویر انحرافی ….

چشم و هيپنوتيزم
اکثرا افراد زیادی وقتي صحبت از هيپنوتيزم میشود ،به قدرت چشم فکر مي‌کنند و اين‌که فرد با نگاهش مثلا شخصي را خواب مي‌کند.پزشکان اين فکر را افسانه‌اي میدانند و مي‌گويند: هر تصوير ذهني براي شما يک تداعي درست مي‌کند. مثلا وقتي من به شما کلمه مادر مي‌گويم، تصوير مادرتان با مفاهيمي چون دلتنگي،‌ شادي يا هر احساس ديگري در ذهنتان شکل مي‌گيرد.
کاري که ما در هيپنوتيزم انجام مي‌دهيم، اين است که همين تصاوير و تداعي‌هاي ذهني را به سوي تصاويري خاص هدايت مي‌کنيم به طوري که شخص ذهنش از موضوع منحرف مي‌شود.

نتیجه بخشی

نتايج بيهوشي و جراحي با هيپنوتيزم شگفت‌آور است و اکنون جراحي‌هايي چون فک، کيسه صفرا، سوختگي، زايمان و… به اين روش انجام مي‌شود.
حتي سردردهاي ميگرني نيز با اين روش‌ قابل درمان است. پزشکان يادآوري مي‌کنند که انجمن علمي هيپنوتيزم، ايران را به قطب هيپنوتيزم آسيا و يکي از ۲۷ کشوري که اين توانايي را در جهان در اختيار دارند، تبديل کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا