درمان فوبیا

درمان فوبیا با هیپنوتیزم

درمان فوبیا
درمان ترس

فوبیا چیست؟

فوبیا یک نوع از اختلال اضطراب است که در آن شخص یک ترس غیر واقعی و نامعقولی از یک چیزی دارد. مثلا بعضی از افراد فوبیای ترس از سوسک دارند. بعضی از افراد فوبیای ترس از گربه دارند. یا بعضی از کودکان از تنهایی و تاریکی میترسند.

 

علت ایجاد بیماری فوبیا

 

مادرزادی و ژنتیک

وجود دیگر بیماری ها

تجربه های یادگیری شده مثل دیدن موقعیت های بی پناهی در دیگران

استرس هاس وارد شده از محیط

 

علائم بیماری فوبیا

 

  1. اضطراب بیش از حد
  2.  تپش قلب
  3. تعریق زیاد
  4. لرزش در دست
  5. حالت تهوع و استفراغ
  6. سرگیجه
  7. خستگی مفرط
  8. در موارد نادری غش کردن
  9. احساس درد در ناحیه پشت و شانه
  10. ناراحتی گوارشی مانند درد معده
  11. احساس تحقیر شدن
  12. وسواس فکری و عملی

انواع بیماری فوبیا

 

۱.ترس از مکان های باز

این نوع فوبیا بیشتر در خانم ها در سنین 12 تا 35 سالگی مشاهده می شود. در بیشتر موارد افسردگی به همراه این بیماری می باشد.

۲.ترس اجتماعی

این ترس در قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی به وجود می آید . در افراد دارای این نوع فوبیا اعتماد به نفس پایین دیده می شود. فرد به راحتی نمی تواند صحبت کند حتی از کارهای عادی مانند خوردن ، نوشتن و خواندن در حضور جمع می ترسد .

۳.ترس از حیوانات

ترس از برخی حیوانات و حشره ها مانند سوسک ، موش و سایر موجوداتی که معمولا در خانه ها دیده می شود از این نوع فوبیا می باشد که بیشتر در بین خانم ها شایع می باشد .

 

درمان فوبیا با هیپنوتیزم

 

هیپنوتیزم از درمان‌های موثر برخی از فوبیاهاست مانند ترس از ارتفاع بدون علت شناخته‌شده یا مشخص یا ترس از پرواز با هواپیما، ترس از آب بدون علت مشخص‌، فوبیا نسبت به حیوانات یا حشرات به‌صورت عام یا خاص؛ مثل ترس اختصاصی از مار یا خزندگان، ترس از محیط‌های شلوغ، ترس از مکان‌های بسته، ترس غیرعادی از تاریکی، ترس‌های غیرعادی و مختل‌کننده از بیماری‌ها یا مرگ

 

چگونگی درمان فوبیا با هیپنوتیزم

 

در جلسه هیپنوتیزم‌درمانی، بیمار در حالت آرامش عمیق قرار می‌گیرد و آگاهی او تقویت می‌شود. در این حالت، فعالیت ضمیر ناخودآگاه کم خواهد شد بنابراین درمانگر می‌تواند افکار و مفاهیم مورد نظر و تغییراتی را در سبک زندگی، به ضمیر ناخودآگاه القا کند. با جای گرفتن این تلقینات در ضمیر ناخودآگاه ذهن آرام می‌گیرد و بیمار می‌تواند این برنامه‌ریزی مجدد را بپذیرد. در نتیجه همه چیز را به شکل دیگر می‌بیند و نظرش درباره موقعیت‌هایی که قبلا تهدیدی برای او به نظر می‌رسید، عوض می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا