درمان شکست عشقی

درمان شکست عشقی با هیپنوتیزم

درمان شکست عشقی با هیپنوتیزم

 

درمان شکست عشقی، با استفاده از هیپنوتیزم و ورود به ضمیر ناخودآگاه میسر می باشد.

ابتدا لازم است مفهوم شکست عشقی را کمی باز کنیم.
انواع دلشکستگی ها (طلاق، خیانت، قطع یک رابطۀ عاطفی، فراغ یک عزیز، فوت نزدیکان، از دست دادن کار مورد علاقه و بطورکلی تجربۀ یک هجران دائمی از هر نوع دلبستگیِ شدید) نوعی ماتم درونی هستند که علاوه بر ایجاد احساساتی مانند غم، خشم، نفرت، عصبانیت، اضطراب، ترس، حسرت، حقارت و کینه، می توانند اثرات دیگری نیز بر زندگی شخص بگذارند از جمله تأثیر منفی بر؛

  1. اعتماد به نفس،
  2. فعالیت های زندگی روزمره،
  3. کارایی حافظه (فراموشی)،
  4. روابط خانوادگی،
  5. روابط اجتماعی،
  6. ایجاد رابطۀ عاطفی مجدد،
  7. وضعیت تحصیلی،
  8. وضعیت کاری.

در واقع دلشکستگی های عاطفی می توانند بر تمام جوانب زندگی یک فرد اثر بگذارند.

درمان شکست عشقی با تکنیک های هیپنوتیزمی:

در فرآیند هیپنوتیزم فرد با حفظ هوشیاری در حالتی قرار می گیرد که مغز بتواند با کمترین انسداد و تقابل کار کند و در نهایت به یک حالت آگاهی اصلاح شده برسد.
برای خارج شدن از دل شکستگی در جلساتِ هدفمند هیپنوتیزم، متخصص، درد بیمار خود را تشخیص می دهد، اما به او اجازه نمی دهد که بیش از حد احساس درد کند و در ادامه به او کمک می کند تا به طور نمادین، انواع احساسات منفی و مسائل را به حال خود رها کند و مسیر درست زندگی خود را پیش بگیرد.
درواقع هیپنوتیزور مطمئن می شود که احساسات منفی ذکر شده بی اثر می شوند و فرد برنامۀ جدیدی را جایگزین شکست خود می کند.

جلسات درمانی تا آنجا ادامه خواهند داشت که فرد بتواند تصویر مطلوب از زندگی خود را به خوبی به ذهنش بقبولاند و آن را بپذیرد.

اعتماد به نفس، اولین رمز موفقیت است.
Ralph Waldo Emerson

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، تجربۀ شکست عشقی، وضعیت بی ثباتی در فرد ایجاد می کند و می تواند تأثیر چشمگیری در کاهش اعتماد به نفس وی داشته باشد.
در یکی از روش های متداول هیپنوتیزم (ایجاد خلسۀ عمیق در فرد و گفتن تلقینات به او)، از تلقینات مربوط به افزایش اعتماد به نفس در مورد مشکل اختصاصی وی مانند طرد شدگی، دلشکستگی، شکست عشقی و … استفاده می شود.

رنج بخشی از زندگی است. بدون رنج نمی توانستیم لذت واقعی را بچشیم یا شادی کنیم. وقتی این را درک کنیم، آنگاه زنده بودن به خودی خود به یک لذت تبدیل می شود.
Joséi Toda

روش متداول دیگری که می توان نام برد، روش به یادآوردی است. در این روش به فرد کمک می شود تا منابع مفیدی را از ضمیر ناخودآگاه خود که مربوط به گذشته می شود استخراج کند، سپس از این اطلاعات برای حل مشکل کنونی استفاده می شود.

نکتۀ کلیدی این است که در طول هیپنوتیزم باید فرد را به سمت تجربۀ خوشایندی سوق داد تا باعث شود احساس بهتری از خود و موفقیت های گذشته اش داشته باشد.

فواید هیپنوتیزم در درمان شکست عشقی و عاطفی

  •  گذراندن مراحلِ ناخواسته ولی جبریِ پس از تجربۀ شکست عاطفی (حیرت، شوک، انکار، عصبانیت، غم و سرانجام پذیرش) را تسهیل وتسریع می کند.
  • به فرد کمک می کند تا ثبات و تعادل درونی خود را بدست آورد و دوباره احساس آرامش کند.
  • به فرد کمک می کند تا عزت نفس خود را بدست آورد و با دوست داشتن دوبارۀ خود، به انزوا وارد نشود.
  • به فرد کمک می کند تا درک کند که با پذیرش و سپس رها کردن مسئله، چیزهای بیشتری بدست خواهد آورد.
  • به فرد کمک می کند تا به خود و زندگی اعتماد کند و از احساس طردشدگی و تحقیر رها گردد.

نتیجه گیری

به کمک تحقیقات و بررسی هایی که در زمینۀ هیپنوتراپی انجام شده است می توان به این نتیجه رسید که هیپنوتیزم قابلیت اثرگذاری در کاهش انواع بیماری های فیزیکی و روانی، شکست های عشقی، عاطفی، وحتی برطرف کردن گرفتاری های موجود در کسب و کار و مسائل مالی را دارد.

تا آنجا که در روند بهبود بیماری، می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد که به مدت طولانی از آن ها استفاده شده در حالی که نتیجۀ قطعی در درمان نداشته اند.

5 در مورد “درمان شکست عشقی با هیپنوتیزم”

  1. سلام . آیا استاد فقط در خصوص هسپنوتیزم فعالیت می کنند ؟ یا مشاوره روان درمانی هم میدهند ؟ با تشکر : مریم بهادری

  2. سلام . بنده دچار اسکیزوفرنی هتسم . استاد میتونن با هیپنوتیزم بنده را خوب کنن ؟ با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا