درمان افسردگی و ناامیدی

درمان افسردگی و ناامیدی با هیپنوتیزم

درمان افسردگی با هیپنوتیزم

درمان افسردگی و ناامیدی

درمان افسردگی و ناامیدی با استفاده از هیپنوتیزم، با وارد شدن به ضمیر ناخودآگاه، قابل انجام بوده و فرد از وابستگی های خود برای همیشه رها می یابد.

در جوامعی که افسردگی بصورت گسترده، نه بصورت یک بیماری فردی؛ بلکه دامنه ای گسترده از بیمار افسرده و افسردگی در طیف وسیعی از جامعه بسط یافته باشد، ضمن خمودگی و ناامیدی مفرط، بی انگیزگی و تجربه‌ی تنش مداوم، چه بصورت نشخوار فکری چه بصورت تعامل رفتاری، در همه‌ی ابعاد و زمینه‌های زندگی فردی و اجتماعی نمود می‌یابد.
دلیل عمده‌ی افسردگی، خشم فرو خورده‌ای است که دارای عامل بیرونی است، اما فرد آن را به خود باز می گرداند. .
افسردگی یک انحراف عاطفی است که در هرکس با نشانه هایی همراه است و فرد نسبت به پیرامون و امورات خود احساس بی انگیزگی و نا امیدی میکند و دید او نسبت به اکثر رویدادها منفی است.
افسردگی تبعات روانی فراوانی به همراه دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، فکر به خودکشی می باشد.

علل افسردگی

علل اصلی افسردگی، احساس غمگینی مداوم و عدم علاقه به انجام اموری است که فرد پیش از این به راحتی انجام می‌داده است. در صورتی که این علائم بیش از دو هفته طول کشد و در عملکرد روزانه فرد اختلال ایجاد کند، به آن بیماری افسردگی اساسی گفته می‌شود.
علائم دیگری نیز ممکن است در مبتلایان به افسردگی دیده شوند که عبارتند از کاهش سطح انرژی، کاهش یا افزایش اشتها، کاهش یا افزایش میزان خواب، احساس اضطراب و بی‌قراری، تحریک پذیری و زود از کوره در رفتن، کاهش توان تمرکز، کاهش قدرت تصمیم گیری، احساس بی‌ارزشی یا پوچی، احساس نا امیدی، احساس گناه و افکار خودکشی و آسیب به خود.

باید توجه کرد که افسردگی ممکن است برای هر کسی پیش آید. افسردگی نشانه ضعف نیست. افسردگی را می‌توان به کمک داروهای ضد افسردگی، درمان‌های روانشناختی و یا ترکیبی از این دو، درمان کرد.

انواع افسردگی

افسردگی پنهان(masked depression) یا افسردگی خندان (smile depression):
در بیماری فوق گاهی فرد به ظاهر شاد و شنگول است و حتی شاید به ظاهر شادتر از افراد سالم و غیر افسرده باشد اما در درون خود چنین حسی را ندارد و در واقع غم و اندوه درونی بالایی دارد. این بیماری یا حالت را افسردگی پنهان یا افسردگی خندان نامیده اند.
افرادی که افسرده خندان هستند در عین حال که غمگین و افسرده هستند، کارهای روزمره خود را نیز انجام میدهند، و مثل سایر بیماران افسرده نیستند که گوشه گیر و کم تحرک باشند، به این دلیل به این نوع از افسردگی اصطلاح walking depression داده شده است.
وقتی که احساسات خود را از پایه خفه می کنید، کنترل آنها زمانی که هجوم می آورند دشوار می شود.
تجربه عصبانیت و یا آزردگی شدید زمانی که با آنچه که اتفاق افتاده تناسبی ندارد، علامتی است مبنی بر اینکه چیزی بیشتر از آنچه که فکر می کنید شما را آزار می دهد.
افرادی که با افسردگی خندان زندگی می کنند از تغییر برنامه روزانه خود واهمه دارند چرا که از تجربه احساسات منفی که با آنها روبرو می شوند گریزانند.
درمان این نوع از بیماری میتواند شامل رواندرمانی توسط روانشناس و دارو درمانی( در صورت نیاز و تشخیص روانشناس) توسط روانپزشک است.در رواندرمانی روشهای شناختی-رفتاری و نیز درمان فراشناخت بسیار موثر است که البته هیپنوتیزم میتواند این درمان را تکمیل کند

تفاوت غم و اندوه با افسردگی

هر فرد در طول روزها و هفته ها طیفی از هیجانات را تجربه می کند که این هیجانات بسته به وقایع و اتفاقات متنوع اند. وقتی ناامید هستیم به‌طورمعمول احساس غم داریم. وقتی از دست دادن را تجربه می کنیم، اندوهگین می شویم. این احساسات به‌ طورمعمول فراز و فرود دارند. این احساسات به اطلاعات و تغییرات پاسخ می دهند. در مقابل این احساسات، افسردگی، احساسی عمیق و مداوم است. افراد افسرده به احتمال کمتری شاد، راحت یا آسوده خاطر هستند. افرادی که از افسردگی بهبود می یابند، اغلب توانایی احساس دوباره غم طبیعی و تجربه داشتن «روزهای بد» را خواهند داشت، احساسی که در مقابل احساس هر روزۀ غم شدید در ذهن و روح (که در افسردگی تجربه می شود) قرار می گیرد

درمان افسردگی با هیپنوتیزم

درمان به وسیله هیپنوتیزم یکی از روش های تاثیر گذار برای بهبود افسردگی است
هیپنوتیزم به دلیل تاثیر در ضمیر ناخودآگاه میتواند فرد را وادار به انجام کاری کند که از آن واهمه دارد.
البته اگر چه تقویت مثبت اندیشی درضمیر ناخودآگاه بوسیله هیپنوتیزم در درمان افسردگی بسیار موثر است ، اما همیشه اینطور نیست که انسانها از طریق ضمیر ناخودآگاه کنترل شوند، بلکه هوشیاری و اراده اسنان در تغییر و تحول حالات درونی و همینطور بیرونی بسیار موثر می باشد .
مثبت اندیشی یکی دیگر از عواملی است که در بهبود افسردگی کمک میکند.
خلسه هیپنوتیزمی به‌ دلیل همراه بودن با آرامش عمیق موجب کاهش استرس ، اضطراب و تنش می‌شود. اغلب جلسات هیپنوتراپی شامل حالاتی از آرامش خوشایند و لذت‌بخش نظیر احساس سبکی،‌ شناوری و آرامش عمیق جسمی و روحی است که موجب تقویت اثرات درمانی هیپنوتیزم می‌شوند.

بیمار به کمک هیپنوتیزم می‌آموزد که بیش از آن‌چه تصور می‌کرده، بر بدن خود کنترل دارد و می‌تواند تغییرات فیزیولوژیک بدنش را هدایت نماید.

بنابراین هیپنوتیزم فرصتی است برای یادگیری اِعمال کنترل بهتر و مؤثرتر. زمانی که شخص چنین توانایی مفیدی را در خود ایجاد و تقویت نماید، اعتماد‌به‌نفس او بیشتر می‌شود و بهتر قادر است آرامش خود را در موقعیت‌های مختلف، حفظ کرده و براسترس ، اضطراب و افسردگی غلبه نماید. از سوی دیگر، یک هیپنوتراپیست ماهر و باتجربه قادر است با استفاده از تکنیک‌های مؤثر هیپنوتیزمی، استرس، اضطراب و افسردگی بیمار را درمان نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا