4 ترفند روانشناسی ساده برای تقویت نظم و انضباط!

چگونه روانشناسی می تواند به ما در ایجاد نظم و انضباط کمک کند؟

انضباط شخصی به عنوان سلف موفقیت در نظر گرفته می شود، خواه در حفظ یک سبک زندگی سالم، دستیابی به اهداف شغلی یا صرفاً پایبند بودن به عادات خوب باشد. توسعه و تقویت انضباط شخصی می تواند چالش برانگیز باشد. تحقیقات روانشناسی چند ترفند ساده و موثر را ارائه می دهد که می تواند سفر را راحت تر کند. در اینجا 4 استراتژی اثبات شده وجود دارد که به ما کمک می کند تا نظم و انضباط خود را تقویت کنیم. با ما همراه باشید!

قدرت قدم های کوچک را بشناسید

برداشتن گام‌های کوچک و تدریجی به سمت اهدافتان می‌تواند نظم و انضباط خود را تا حد زیادی افزایش دهد. طبق اصل کایزن، بهبودهای کوچک و مستمر پایدارتر از تغییرات شدید هستند. تحقیقات Lally از این موضوع حمایت می کند و نشان می دهد که شکل گیری عادت ها به طور متوسط ​​حدود 66 روز زمان می برد. تمرکز بر یک مرحله کوچک در یک زمان می تواند فرآیند را کمتر طاقت فرسا و دست یافتنی تر کند.

تاثیر زبان مثبت

نحوه صحبت با خود مهم است. خودگویی مثبت می تواند با تقویت تعهد شما به اهدافتان، نظم و انضباط شما را تقویت کند. مطالعه‌ای در مجله “پیشرفت در بیماری‌های قلبی عروقی” نشان داد که استفاده از زبان مثبت و انگیزشی هنگام خطاب به خود، مانند “من می‌توانم این کار را انجام دهم”، احتمال پیگیری اهداف شما را افزایش می‌دهد. برای تقویت عزم خود، افکار منفی و خود را با جملات تاکیدی قدرتمند جایگزین کنید.

هنر منضبط شدن را تمرین کنید

نظم و انضباط خود مانند ماهیچه است. هر چه بیشتر تمرین کنید، قوی تر می شود. مطالعه ای نشان داد که افرادی که خودکنترلی را در یک زمینه از زندگی خود تمرین می کنند، مانند پایبندی به بودجه، در سایر زمینه ها، مانند ورزش منظم، پیشرفت هایی را مشاهده می کنند. با کارهای کوچک و قابل کنترل شروع کنید و به تدریج با تقویت نظم و انضباط خود، سختی را افزایش دهید.

روی محیط خود تمرکز کنید

محیط ما نقش بسیار مهم تری در شکل دادن به رفتار ما دارد. مطالعات نشان داده‌اند که افراد زمانی که در محیط‌هایی قرار می‌گیرند که از اهدافشان حمایت می‌کند، به احتمال بیشتری نظم و انضباط خود را حفظ می‌کنند. تحقیقات نشان می دهد که اصلاح محیط اطراف شما – مانند دور نگه داشتن غذای ناسالم از دید یا ایجاد یک فضای کاری اختصاصی – می تواند به کاهش وسوسه ها و تقویت نظم و انضباط کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا