وقتی هر شب ساعت 10 شب بخوابید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

فواید زود خوابیدن مدت هاست که شناخته شده است. زمان خواب زودهنگام به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی مانند بی خوابی و افسردگی را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که خواب بین ساعت 10 شب تا 11 شب باعث ارتقای سلامت قلب و تعادل هورمونی می شود، عملکرد در مدرسه را بهبود می بخشد و با استراحت ضروری، ایمنی را تقویت می کند.

زود خوابیدن تضمین می کند که برای مدت طولانی تری خواب با کیفیتی داشته باشید و به شما امکان می دهد روز خود را کمی زودتر شروع کنید، که می تواند به شما کمک کند از مزایای نور خورشید صبح زود و همچنین برخی تمرینات صبحگاهی بهره مند شوید.

1- به شما این امکان را می دهد که استراحت کامل داشته باشید

وقتی زود به رختخواب می روید، نه تنها از خواب عمیق با وقفه کمتر لذت می برید، بلکه ساعات کافی برای تکمیل سهمیه توصیه شده 8 تا 9 ساعته خود را نیز خواهید داشت.

2- خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد

خواب خوب و هماهنگ با ریتم شبانه روزی می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا و سایر عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. محرومیت از خواب با فشار خون بالا (HT)، بیماری عروق کرونر قلب (CHD) و دیابت شیرین (DM) ارتباط دارد.

3-هورمون های متعادل

ساعت 10 شب هنگام خواب برای ریتم طبیعی شبانه روزی شما که توسط تعامل بین غده صنوبری در مغز و سطوح نور در محیط ما کنترل می شود بسیار مناسب است. عدم هماهنگی با آن می تواند تأثیر زیادی بر هورمون های شما داشته باشد.

4- عملکرد بهتر در مدرسه و سرکار

کسانی که صبح زود بیدار می شوند در مدرسه و سرکار عملکرد بهتری دارند و در طول روز در مقایسه با کسانی که شب ها دیرتر میخوابند فعال تر هستند. بنابراین زود به رختخواب رفتن برای تقویت شناخت و به طور کلی سلامت مغز مهم است. یک مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی تجربی نشان داد که کسانی که شب ها دیرتر میخوابند بی تحرک تر هستند، سطح آمادگی هوازی پایین تری دارند و در زمان استراحت چربی کمتری می سوزانند.

5- بهبود ایمنی

زود خوابیدن و استراحت کافی نیز با خطر کمتر عفونت و به طور کلی بیمار شدن همراه است. خواب از سیستم ایمنی حمایت می کند و ساعت های کافی خواب با کیفیت می تواند ایمنی را بهبود بخشد و از شما در برابر چندین بیماری محافظت کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا