9 فایده خوردن صبحانه!

چرا صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است؟

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی در روز است. افرادی که صبحانه می خورند معمولاً رژیم های غذایی سالم تری دارند و میوه ها، سبزیجات، شیر و غلات کامل بیشتری نسبت به افرادی که صبحانه نمی خورند، مصرف می کنند.

صبحانه نسبت به هر وعده غذایی دیگری تأثیر مشخصی روی شما دارد زیرا فاصله زمانی بین شب تا صبح روز بعد طولانی‌ترین زمانی است که بدن شما بدون تغذیه می‌گذرد. خوردن غذا در عرض دو ساعت پس از بیدار شدن می تواند بر نحوه متابولیسم گلوکز در طول روز تأثیر بگذارد.

اگر می خواهید سبک زندگی فعال خود را حفظ کنید، صبحانه یک وعده غذایی حیاتی است. فقط مطمئن شوید که کالری صبح خود را از یک وعده غذایی متعادل به دست می آورید. وقت گذاشتن برای خوردن غذای مغذی در ابتدای روز می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

خوردن یک صبحانه سالم برای سلامت طولانی مدت شما مفید است. می تواند به کاهش چاقی، فشار خون بالا، خطر بیماری قلبی و دیابت کمک کند.

9 فایده رایج خوردن صبحانه برای سلامتی عبارت اند از:

1-به قلب شما کمک می کند.

بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده است، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در افرادی که صبحانه نمی‌خورند، بیشتر از کسانی است که این وعده غذایی را مصرف می‌کنند.

2-ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش دهد.

صبحانه زودهنگام ممکن است به شما کمک کند از نوسانات گلوکز خون جلوگیری کنید که می تواند به دیابت کمک کند. مطالعات نشان می دهد که افراد کمتر از 65 سال که حتی چند بار در هفته صبحانه نمی خورند، 28 درصد بیشتر از افرادی که به طور منظم صبحانه می خورند، به دیابت مبتلا می شوند.

3- انرژی می دهد.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، افرادی که صبحانه می‌خوردند در صبح نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خوردند، فعالیت بدنی بیشتری داشتند. این می تواند به این دلیل باشد که خوردن صبحانه به آنها کمک می کند روز را با انرژی بیشتری شروع کنند.

4-تقویت حافظه

بر اساس تحقیقات، صبحانه ممکن است حافظه، تمرکز، سرعت پردازش اطلاعات، خلاقیت، یادگیری و استعدادهای گفتاری را در بزرگسالان و کودکان بهبود بخشد.
دانشمندان دانشگاه میلان در ایتالیا مطالعات را تجزیه و تحلیل کردند و شواهدی را کشف کردند که نشان می‌دهد چنین فوایدی ممکن است به دلیل سطوح ثابت گلوکز باشد که در وعده‌های غذایی صبحگاهی ایجاد می‌شود.

5- وزن شما را پایین نگه می دارد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده، بزرگسالانی که دارای اضافه وزن هستند که رژیم می گرفتند و کالری بیشتری برای صبحانه نسبت به شام ​​مصرف می کردند، نسبت به افرادی که وعده های غذایی عصرانه بیشتری می خوردند، وزن بیشتری از دست دادند.

6- کاهش ریزش مو

صبحانه مواد مغذی ضروری را به بدن می رساند و در عین حال استرس بدن را کاهش می دهد.
نخوردن صبحانه می تواند باعث وارد شدن فولیکول ها به حالت تلوژن (استراحت) شود و احتمال ریزش مو را افزایش دهد.

7-به سردرد و میگرن کمک می کند.

محرومیت از صبحانه ممکن است منجر به سردرد و میگرن به دلیل سطح پایین قند خون شود. در مطالعات نشان داده شده است که روزه داری باعث سردردهای میگرنی می شود، بنابراین نخوردن صبحانه باعث میگرن می شود.

8-مصرف فیبر

به گفته کارشناسان، صبحانه می تواند وعده غذایی ایده آل برای فیبر باشد که بسیاری از آمریکایی ها به اندازه کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. پس تا جایی که ممکنه از محصولاتی استفاده کنید که دارای فیبر بالایی باشد.

9-خلق و خوی بهتر

طبق تحقیقات، بعد از یک خواب شبانه، خوردن صبحانه ذخایر گلوکز مغز شما را دوباره پر می کند و یک صبحانه سالم می تواند خلق و خو شما را بهبود بخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا