فواید پیاده روی در تعطیلات اخر هفته

فواید پیاده روی در تعطیلات اخر هفته

خطر کمتر زوال عقل

مطالعات تایید کرده اند که افرادی که در آخر هفته ها ورزش می کنند در مقایسه با افرادی که اصلا ورزش نمی کنند، خطر ابتلا به زوال عقل، سکته مغزی، بیماری پارکینسون، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهند. افرادی که روزانه 8000 قدم یا بیشتر را حتی برای دو روز در هفته پشت سر می گذارند، از سلامت قلب برخوردار هستند و از خطر مرگ پیشگیری می کنند. این بدان معنی است که اگر در روزهای هفته بتوانید یک هدف هفتگی برای گام های خود تعیین کنید یعنی سلامت شما تضمین شده است.

سلامت قلب

پیاده روی بهترین ورزش دوستداران قلب است که می توانید در طول روز انجام دهید. حرکت دادن بدن می تواند به تقویت قلب و بهبود گردش خون کمک کند. همچنین کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد که می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد و خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

خواب مناسبی

پیاده روی می تواند به کاهش اضطراب و استرس کمک کند و به خواب بهتر کمک کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید در صبح می تواند برای ریتم شبانه روزی شما مفید باشد زیرا به ترشح هورمون ملاتونین در هنگام خواب کمک می کند. پیاده‌روی‌های طولانی یا کوتاه هر دو می‌توانند به شما کمک کنند تا راحت تر و بهتر بخوابید.

سلامت عضلات و استخوان

نشستن بیش از حد می تواند استخوان ها و ماهیچه های شما را خراب کند. پیاده روی به عنوان یک ورزش تحمل وزن شناخته شده است که می تواند به ساخت یا حفظ تراکم استخوان کمک کند. همچنین به تمرین گروه‌های عضلانی مختلف کمک می‌کند که می‌توانند از انعطاف‌پذیری بدن شما اطمینان حاصل کنند.

پیری سالم

با داشتن قلب و ذهن قوی تر، با بدن انعطاف پذیر و کاهش سطح استرس، می توانید خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش دهید. وقتی دیابت، فشار خون و کلسترول شما به خوبی کنترل شود، می توانید به راحتی از بسیاری از بیماری های مزمن جلوگیری کنید. این بهبود کلی در سلامتی به این معنی است که با افزایش سن به سمت پیری سالم و داشتن یک زندگی با کیفیت خوب حرکت می کنید.

هنگامی که فقط در تعطیلات آخر هفته پیاده روی می کنید، مهم است که بدن را قبل از تمرین آماده کنید تا از آسیب و فشار عضلانی جلوگیری کنید، به خصوص در صورت راه رفتن سخت تر مانند پیاده روی تند یا راه رفتن های فشرده. تمرینات گرم کردن و سرد کردن شامل کشش، کشش فلکسور لگن و غیره است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا