5 راه قدرتمند برای کنترل و تسلط بر خود

5 راه قدرتمند برای کنترل و تسلط بر خود!

چگونه بر خودکنترلی مسلط شویم

در جهانی مملو از انواع وسوسه‌ها، اعتیادها و حواس‌پرتی‌ها، تسلط بر خود چیزی است که شما را از انجام اقدامات مضر و مخرب مجبور به انتخاب آگاهانه برای آینده‌تان باز می‌دارد. توانایی مدیریت امیال و انگیزه‌های خود در دنیای مدرن می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما بسیار مفید است و به عنوان کلید نهایی موفقیت، رفاه کلی و یک زندگی هدفمند عمل می‌کند. اگر می خواهید بیاموزید که چگونه بر خودکنترلی تسلط پیدا کنید، به اعتماد به نفس، نظم و انضباط و معنای زندگی دست یابید، در آن غوطه ور شوید! ما به شما 5 استراتژی قابل توجه برای توانمندسازی شما را ارائه می دهیم، که شما را به انجام مسئولیت کارهای خود و تبدیل آنها به چیزی فوق العاده قدرتمند و با ارزش تبدیل می کند.

1-محرک های خود را بشناسید

اولین و مهمترین قدم برای تسلط بر خودکنترلی این است که تشخیص دهید چه احساسات و موقعیت هایی منجر به از دست دادن کنترل شما می شود. این می تواند برای هر فردی منحصر به فرد باشد، اما برخی از رایج ترین آنها ممکن است مکان ها یا فضاهای خاص، موقعیت های استرس زا یا بی حوصلگی باشد. درک اینکه چه چیزی شما را تحریک می‌کند، یک گام به سمت دستیابی به هدف خود یعنی به دست آوردن کنترل بر خودتان حرکت می کنید.

2-اهداف روشن و واقع بینانه تعیین کنید

به راحتی می توان گفت که در یک روز کنترل خود را به دست خواهید آورد و اهداف دشوار و غیر واقعی را برای خود تعیین خواهید کرد، مانند “از امروز از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنم” یا “من کار خواهم کرد”. اینها چند نمونه رایج از اهداف غیرواقعی هستند. هدف واقعی این است که به آرامی و پیوسته مقاومت خود را افزایش دهید و به طور مداوم در جهت این موضوع کار کنید، و سعی نکنید در یک یا دو روز به چیزی برسید، زیرا هر چقدر هم که تلاش کنید، ممکن نیست. سعی کنید اهدافی داشته باشید که به راحتی قابل دستیابی هستند و به آرامی اثربخشی آنها را افزایش دهید، مانند “من فقط 30 دقیقه را در رسانه های اجتماعی صرف خواهم کرد”.

3-قبل از اقدام، انتظار را تمرین کنید

این یک استراتژی قدرتمند است که می تواند به شما کمک کند تا در هنر کنترل خود تسلط پیدا کنید. فقط سعی کنید رضایت را به تعویق بیندازید. این بدان معناست که به جای جستجوی لذت فوری، یاد بگیرید که برای یک نتیجه یا پاداش بهتر صبر کنید. به عنوان مثال، اگر میل غیرقابل کنترلی برای خرید ناگهانی چیزی احساس می‌کنید و در اعماق وجودتان می‌دانید که ارزش ندارد یا به درد نمی‌خورد، استراحت کنید، حواس خود را از آن پرت کنید و منتظر باشید. اگر صب داشته باشید و فرصت دهید میل اولیه از دست برود، شما می توانید تصمیم عاقلانه تر و بهتری بگیرید.

4-ایجاد روال مثبت

مبارزه با احساسات منفی با اجرای احساسات مثبت همیشه یک استراتژی قدرتمند و موثر بوده است. روال های روزانه یا هفتگی ایجاد کنید که به شما کمک می کند عادت های خوب را رعایت کنید. عادات مثبت و در عین حال ساده ای که می توان به طور موثر دنبال کرد عبارتند از یک برنامه تمرینی منظم، برنامه ریزی وعده های غذایی سالم و مغذی، و همچنین ایجاد یک برنامه روتین صبح یا شب که شامل مراقبت از خود و موارد دیگر است.

5-با خودت دلسوز باش

دانستن اینکه تمام تلاش خود را برای به دست آوردن خویشتن‌داری انجام می‌دهید و خود را آنگونه که هستید، بدون اخطار بپذیرید و دوست بدارید. به یاد داشته باشید که می توانید برای بهبود خود تلاش کنید و در عین حال خود را دقیقاً همانطور که هستید دوست داشته باشید. همانطور که والدین بدون هیچ قید و شرطی به فرزندان خود عشق می ورزند، شما نیز دقیقاً باید این کار را انجام دهید! بدون قید و شرط خود را دوست داشته باشید، در حالی که خود را به سمت نسخه بهتر و بهبود یافته خود هدایت میکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا